[Nova circular] Sobre l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE)

Què és l’Impost sobre Activitats Econòmiques?

Gestionat pels Ajuntaments, l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) és un impost que forma part del sistema tributari espanyol i que grava de forma directa la realització de qualsevol tipus d’activitat empresarial, professional o artística dins del territori espanyol; s’aplica, així doncs, tant a treballadors autònoms com a societats.

Per aquells que es preguntin quan es presenta, cal tenir en compte les dates següents: l’IAE es presenta entre l’1 de gener i el 14 de febrer de l’Exercici en què hagi de fer efectes la comunicació; acostuma a fer-se a través del Model 840, per presentar declaracions de l’impost d’alta, baixa o modificació.

Presentació de l’IAE – Societats

Les societats que superin 1 milió d’euros de la xifra de negocis  tenen l’obligació de pagar l’Impost sobre Activitats Econòmiques. Així, totes aquelles societats que en 2017 hagin superat aquest import de la xifra de negocis, hauran de donar-se d’alta per pagar aquest impost en 2019.

Immobles

Aquelles empreses que es dediquin al lloguer d’immobles i el valor cadastral dels immobles llogats superi els 601,010€, hauran d’informar a l’Administració Tributària d’aquest fet.

De la mateixa manera, també hauran d’informar a l’Agència Tributària aquelles empreses que hagin donat d’alta nous centres de treball o que, per contra, n’hagin registrat alguna baixa.

Modificacions

Aquelles societats que ja estaven donades d’alta de l’IAE però han vist variat en més d’un 20% alguna magnitud relativa a la realització del càlcul, hauran de notificar aquesta dada i informar d’aquesta modificació.

Baixes

Cal afegir que aquelles societats que abans superaven el milió d’euros de l’import de la xifra de negocis i el any 2017 ja no superin aquesta xifra, hauran de donar-se de baixa de l’impost.

Assessorament fiscal – Palau i Associats

Sol·licitem a tots aquells que puguin veure’s afectats per alguna modificació d’aquest tipus que es posin en contacte amb el nostre despatx per tal que puguem realitzar els tràmits corresponents davant l’Administració. De la mateixa manera, us recordem que estem a la vostra disposició per aclarir qualsevol tipus de dubte de caràcter fiscal.

Deixar un comentari

Obrir xat